BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

pengikot tegar!!

04 November, 2010

kampong ku d landa 'ayaQ bah' !

hahaa...gelak dolu
kalau da namenye owg utara..
tgl dkt utara..
mmg dialek utara da sebati dlm diri nie!

'ayaQ bah' atau bahasa rasminye BANJIR
mmg giler2 terok kat tempat aku...PeRLiS
ohh betapa bersyukurnye aku stay kat tempat tinggi
mmg t'selamat!
tp...umah jd pulau!!..haha terbaikkkkk
dan da jd jalan utama utk suma owg perlis kuar dr kawasan banjir..
sgt2 meriah tambah2 biler malam!
bagi student mcm aku yg sgt 'rajin' masak nak ckp malas sebenarnyer..opps
kalau lambat jer merayau mlm2 cari mkn
alamat kna tngu dekat sejam..kadang2 lebih..
hanya utk beli s'bungkus nasik goreng kampong..
or burger ayam special mayonis lebey yer bang
mana x nyer...penoh owg !!
oh yer..walaupun satu negeri n negeri2 jiran penoh ayaq bah..
tp umah2 bagai tlah d tutup bekalan airnye..
hmm...aku pun xsure reason dia ape..
umah aku still ada air...tp bleh kira lar bape titik nak kuar..
jenoh menadah kalau nak mand...
until now..da nak masok hari ke-5 banjir
ttp x der air jgk..

nie bkn la tahun petama perlis d landa banjir...
lebey krg 5 years ago...
tahon 2005 kot...
perlis da kena terok jgk...
hmmm....aku jgk x kan bley lupa per yg terjadi d mlm kjadian...
jeng..jengg....

hehe aku ialah anak remaja yg tgh on d way nak knal dunia time tu..
degil gilerrrr!!!
skg pun sama jgk..hahahaaaa
soooo nak jd citer...ayah aku yg jugak pencen keje kat jabatan meteorologi..
antara owg ptama yg taw mlm tu nak banjir..
aku dgn jayanyer jd kutu mlm....tlah d calling2 oleh my mom...
dorang risaw......yela ujan lebat giler..aku ntah kat mna2
aku punnnn...cuba jd anak yg baik
ajak suma membe2 aku balik
sbb suma tgh lenjan keta aku...
kwn aku drive...
sibok plak nak antar skandal dia ntah kat ceruk kg mana ntah...
unlucky...kg dia penoh dgn sawah padi...tmpat plg senang nak naik air..
membe aku pon time tu la nak t'babas..
yela da x taw mna jalan mna sawah padi...penoh air...
so d pendekkan citer...dgn aku skali kna bmalam dlm kg tu
plg klakar..aku tdo atas katil,,tp keliling katil penoh air..
esok pg bleh plak itik2 memekak kat luar bilik siap berenang kuak lentang lg!
keta aku da jd bot...haha mmg ranap duit membe2 aku nak repair balik keta tu

so dis year aku blajar dr pngalaman dolu...
ader jgk arr g usha2 ayaq bah...
main2 air sket..
tp mmg b'waspada arr
msg2 da besar...bkn belas2 thun lg.. ohh aku blom tua
hopefully bencana yg menimpa akan berakhir dgn cpt...
dan yg pasti...mesti ada hikmah d stiap satu2 kjadian...
pEAcE!!!




 papan tanda tu ckp..AMARAN BANJIR DI HADAPAN



 macik nie SEMANGAT!



 kocak2 ayaq..



0 komen peminat...haha: